rött, gult, grönt.

rött - stop
gult - tänk efter
grönt - kör


det var något av det jag fick lära mig redan när jag gick i lekis.
det var också något som kom tillbaka när jag skulle lära mig ta hand om min ilska.
det är tydligen något du aldrig har lärt dig.
det var inte meningen att den skulle gå sönder när du slog den i bordet.
det var inte meningen att jag skulle bli sårad när du knullade någon annan.
det var inte meningen att jag skulle bli rädd när du lovat mig inte att inte göra något du gjorde ändå.
det  var inte meningen att göra mig arg när du svek mig.
det var inte meningen att jag skulle lämna dig när det blev för mycket.

varför inte tänka innan?
om jag slår den i bordet så går den sönder.. vill jag det?
om jag knullar någon annan så sårar jag henne.. vill jag det?
om jag gör dethär, fast jag inte borde, så blir hon rädd.. vill jag skrämma henne?
om jag sviker henne nu så blir hon arg på mig.. vill jag det?
om jag slutar försöka nu så lämnar hon mig.. vill jag det?

är det så svårt att tänka innan man handlar?


du kommer aldrig veta hur ont det gör innan det är din tur. och du står nog fan näst i kö ..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0